"הבית היהודי עדיין מגבשת עמדה האם אפשר לחלל שבת ומהן הפשרות"

רגע לפני עמידת נבחרי הציבור בפני הזדמנות היסטורית לעגן את השבת כיום מנוחה לאומי ולאחות את הסדקים בחברה הישראלית, הנה תמונת המצב הנוכחית
אבי יעקב No Comments on "הבית היהודי עדיין מגבשת עמדה האם אפשר לחלל שבת ומהן הפשרות"

חילולי השבת לשיא • גואטה: "ממש לא נרדמנו בשמירה, אבל יכול להיות שאם חברי כנסת חרדים יציקו בנושא זה יגרום לאנטי" • סמוטריץ: "אני לא מוכן להתפשר ורוצה לחזור למה שהיה מקובל לפני 20 שנה"

סמוטריץ' צילום: הדס פרוש, פלאש 90
רגע לפני עמידת נבחרי הציבור בפני הזדמנות היסטורית לעגן את השבת כיום מנוחה לאומי ולאחות את הסדקים בחברה הישראלית, הנה תמונת המצב הנוכחית
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

"יום השבת כבר מזמן חדל מלהיות יום מנוחה לאומי. באופן אירוני, דווקא בתקופה בה ההרכב הקואליציוני בממשלה הוא מהדתיים ביותר שידעה ממשלת ישראל מאז קום המדינה, מתקיים המסחר בשבת באופן הנרחב ביותר. עם זאת נראה שצביון השבת, למרות חשיבותו הערכית מבחינה סוציאלית ומבחינה דתית, אינו מטריד מספיק דווקא את חברי הכנסת החרדים והדתיים, וכי איש אינו יוצא מגדרו על מנת לשנות את המצב הקיים. רגע לפני עמידת נבחרי הציבור בפני הזדמנות היסטורית לעגן את השבת כיום מנוחה לאומי ולאחות את הסדקים בחברה הישראלית, הנה תמונת המצב הנוכחית" המילים הכואבות הללו פותחים כתבה ארוכה שפורסמה באתר וואלה על ידי ארז בוטשטיין בשיתוף קואליציית שבת שוויון.

אלא שבין שלל הנתונים המציקים ניתן לראות משפטים כואבים מאוד, במיוחד שרואים את זהות הדובר. ח"כ בצלאל סמוטריץ, מהסמנים היותר ימנים והדתיים שבבית היהודי, שבראיון הוא מספר על עמדת מפלגתו.

"הסטטוס קוו אינו מקודש אך יש בו היגיון. ישראל היא קיבוץ גלויות וכולנו רוצים לחיות יחד, הסטטוס קוו אפשר את זה. אני רוצה לחזק מאוד את מעמד השבת במדינה, יש אחרים שהיו רוצים שהיא תיראה אחרת, ובעשרות השנים האחרונות הנושא נשחק עד לכדי פגיעה בשבת" הוא אומר.

"הבית היהודי עדיין מגבשת עמדה בנושא, אנחנו דנים בו – האם אפשר לחלל שבת ומהן הפשרות" הוא ממשיך ומספר. אלא שהוא מרכך בהמשך כשהוא מבהיר "אני יכול לומר את עמדתי – אני לא מוכן להתפשר ורוצה לחזור למה שהיה מקובל לפני 20 שנה, לפני שהסטטוס קוו נשחק".

מהבית היהודי נמסר לוואלה כי "המפלגה מקיימת דיונים בנושא, ולא מכירים שינוי כלשהו שעומד על הפרק".

כשכותבי הכתבה פנו לש"ס אמר להם ח"כ יגאל גואטה: "ממש לא נרדמנו בשמירה, אבל יכול להיות שאם חברי כנסת חרדים יציקו בנושא זה יגרום לאנטי, כי אם חילוני צועק זה בסדר ואם חרדי צועק אז מאשימים אותו בכפייה. אנחנו מקדמים חקיקה בנושא וכל סיעות הבית התגייסו לחוק שאני מעביר, אנחנו מנסים לעבוד עם חברי הכנסת החילוניים בהבנה. לקבל שינויים בסטטוס קוו כמו בנושא המתחמים המסחריים זה חציית קו אדום. כל הנושא של התנית עבודה בשבת זה משהו חדש שלא היכרנו, ואנחנו פועלים כדי לעצור את זה. רק מדינות חשוכות מתקופות חשוכות הכריחו יהודים לעבוד בשבת".
.



0 תגובות